Singapurská společnost představila zcela veganské natvrdo uvařené vejce utvořené pomocí hub, které zrcadlily chuť pravého vejce. Společnost OsomeFood vydala svůj realistický OsomeEgg s použitím mykoproteinu.
Mykoprotein umožňuje, aby si rostlinné vejce OsomeFood uchovávalo vysoký obsah bílkovin a také další aminokyseliny, které běžná zvířecí vejce poskytují. Mykoprotein na bázi hub je navíc doprovázen širokou škálou dalších složek.
Z čeho se vejce skládá
Mezi složky mykoproteinu patří mandlové mléko, mrkvová šťáva, olivový olej, bramborový škrob, černá sůl a nutriční kvasnice. Vejce představují první náhražku vařeného vejce na bázi těch reálných, což spotřebitelům umožňuje vychutnat si natvrdo vařené vejce bez nutnosti nákupu živočišného produktu.
„Věříme ve využití síly skutečného jídla k vybavení našich těl živinami, které potřebují k tomu, abychom mohli žít co nejlépe,“ uvedl v tiskové zprávě zakladatel společnosti Jason Fong.
„Přírodní ingredience jsou klíčové a jsou tím, čím se odlišujeme od ostatních alternativních masných produktů. Naše jídlo je výživné tak, jak je to jen možné,“ dodal.
Posláním společnosti OsomeFood je vytvářet rostlinné potraviny, které splňují potřeby zdraví spotřebitelů a jsou zejména určené pro ty, kteří se obávají přechodu na rostlinnou stravu. Společnost v minulosti představila veganské rybí koule, nudle, koláče a další potraviny, které usnadní přechod na veganskou stravu.
Snaha vyhovět náročným zákazníkům
Společnost strávila téměř deset let zkoumáním nejlepší metody pro vytváření potravin bohatých na živiny a zaměstnancům se podařilo vyhovět všem požadavkům a potřebám zákazníků.
„Rostlinné potraviny zachraňují životy. Život v našich oceánech, na pevnině a v našem prostředí pomáhá vyvažovat naši planetu,“ píše OsomeFod na svém webu. „Je čas posílit náš imunitní systém. Je čas být silnější a zdravější díky rostlinnému jídlu,“ dodává společnost.
Rostlinný trh s vejci rychle roste kvůli velkému zájmu veganů o tento druh stravy. V loňském roce dosáhla poptávka čínských spotřebitelů nebývalé úrovně. Dokonce i rostlinný trh s vejci v USA zaznamenal značný nárůst.
Kalifornská společnost Eat Just vnikla na americkém rostlinném trhu s vejci a zaznamenala výrazný úspěch a nárůst popularity. Značka společnosti JUST Egg oznámila, že prodala ekvivalent sta milionů vajec, což dokazuje neochvějnou popularitu alternativy vajec.
Zdroj: The Beet
Autor: Pavel Světlý