Vždy elegantní, charismatický a neohrožený agent s právem zabíjet, ale také alkoholik. Tak by se dal popsat nejznámější agent James Bond.
Reklama ve filmu
V rámci veškerých filmů působí na diváky mnoho produktů, které se nenápadně objevují v průběhu příběhu. Pro neznalého diváka se jedná o běžné rekvizity ve filmu, ale ve skutečnosti se jedná o tzv. product placement.
Díky product placement získávají filmaři peníze pro natáčení. A právě ve filmech Jamese Bonda si nelze nevšimnout jednoho produktu, který se zde hojně vyskytuje. Doprovází jej věta: „Vodka Martini – protřepat, nemíchat!“
A právě na nadměrné užívání tohoto oblíbeného Bondova koktejlu se nyní zaměřila studie publikovaná v Medical Journal of Australia.
Bond se stal alkoholikem
Výzkum se zaměřil zejména na to, jak se měnil přístup k alkoholu během let, kdy jsou filmy o agentovi natáčeny.
A závěr? Dle jednoho ze závěrů vědců z Univerzity Otago na Novém Zélandu, kteří analyzovali filmy z let 1962 až 2015, měl James Bond s alkoholem vážný problém.
Dle stanovených kritérií pro určení závislosti na alkoholu totiž agent 007 splnil polovinu z nich.
Stále více reklamy
Výzkum se zaměřil také na zmíněný product placement a není asi překvapením, že se značka alkoholu ve filmech postupně zmiňovala čím dál častěji.
V 60. letech měly filmy průměrně pět product placement a značky alkoholu zde nebyly skoro zmíněny. Oproti tomu již v roce 2010 byl product placement ve filmech až třicetkrát a začaly se už objevovat konkrétní značky.
Kromě alkoholu se ve filmu objevují také známé značky cigaret, jejichž vykouřené množství se také zvyšuje, či třeba aut.
Agent si tak možná brzy změní svůj slogan z „Jsem Bond, James Bond“ na „Jsem Bond, alkoholik Bond“.
Zdroj: Medical Journal of Australia, Mediafeed
Autor: Soňa Jiroutová