Sociální sítě změnily pohled na vše a je potřeba čelit výzvám: Jak nafotit jídlo, aby vypadalo chutně

Zdroj: Shutterstock

Nejčastějším problémem, se kterým se potýkají blogeři, kteří tvoří příspěvky o jídle, je umění vyfotit své kulinářské umění tak, aby vypadalo dobře. Právě obraz je hlavní způsob, jakým své jídlo mohou prezentovat a pochlubit se svým kulinářským uměním.

Ty nejlepší fotografie jídel, na které narazíte, jsou s největší pravděpodobností dílem nejen profesionálního fotografa jídla, ale část práce odvede i food stylista, který jídlo skládá na nádobí a přesně ví, jaké povrchy zvolit a jak jídlo naaranžovat, aby zaujalo.

Je jasné, že všichni nemají po ruce stylistu a profesionálního fotografa, ale i s iPhonem v domácí kuchyni lze vytvořit zajímavou fotografii, pokud bloger ví, jak na to.

Pro magazín thespruceeats.com prozradily dvě populární food stylistky Diana Chistugu a Caru Cormack pár klíčových věcí, které je třeba zvážit před prací s fotoaparátem nebo kamerou v kuchyni.

Věcí, které je třeba zvážit, než začnete fotografovat

Přirozené nebo umělé světlo?

Profesionálové vědí, že zatímco přirozené světlo může být ohromující, sázkou na jistotu je umělé světlo, které navíc umožňuje použití mnoha kreativních nápadů. Cara se přiznala, že pokud si klient vysloveně nežádá přirozené světlo, pracuje vždy s umělým světlem. Doporučuje začátečníkům naučit se pracovat s přirozeným světlem, ale v pokročilejším focení se přeorientovat na umělé osvětlení, které dává více tvůrčí svobody.

Dobré ovládání umělého světla také umožňuje, aby i barevně neatraktivní potraviny vypadaly chutně. Například opečený povrch steaků a krémovitost omáčky vynikne právě díky umění použít správné umělé světlo.

Diana radí úplným začátečníkům na první focení umístit jídlo co nejblíže k oknu, aby bylo přirozené světlo co nejsilnější a vypnout v prostoru umělé osvětlení, aby byl v pokoji pouze jediný zdroj přirozeného světla. Teprve po zvládnutí této techniky, je vhodné investovat do stroboskopického osvětlení, které posunuje fotografie na další úroveň.

Různé struktury pokrmů

„Před natáčením nebo focením přemýšlejte o každé složce pokrmu a o tom, co by ve vás vyvolalo chuť sníst ho co nejvíce“ říká Cara. Smažená jídla by měla být křupavá a zlatá. Například smažené cibulové kroužky by měly doslova vyvolat chuť natáhnout ruku a vzít si křupavou delikatesu.

Těstoviny carbonara by měly podle Cary vypadat pikantně a krémově. A měla by být na fotografii vidět každá složka tohoto jednoduchého jídla, včetně černého pepře a pancetty, která se v případě potřeby v pokrmu pečlivě naaranžuje pinzetou.

„Salát by měl být vždy čerstvý a barevný, žádné zvadlé bylinky nebo listy,“ radí Cara. Čerstvé bylinky a hlávkový salát mají čerstvější vzhled, pokud se krátce před focením namočí v ledové lázni. Salát vypadá skvěle, pokud vytváří vrstvy.

Barvy

Diana říká, že kromě toho, jaké barvy jsou ve skutečném pokrmu, je důležité také myslet na barvy, které jídlo obklopují. Někdy může být nejzajímavější bílá barva, jindy třeba hnědá. Zajímavý efekt vytváří dlaždicový povrch.

Cara před focením vždy začíná výběrem rekvizit a barev a zvažuje, co se bude nejvíce k jídlu hodit, aby vypadal pokrm co nejchutnější.

Vyprávění příběhu

V rámci svého tvůrčího procesu Cara přemýšlí o původu jídla nebo o tom, v jakém prostředí by se jídlo běžně konzumovalo. Například k humrovi si představuje krásný slunečný den u moře a tomu přizpůsobí osvětlení, které vytvoří umělým nasměrovaným světlem, které připomíná sluneční paprsky a pomocí modrých tónů kolem pokrmu navodí atmosféru moře. Právě v takovém barevném kontrastu vypadá červený humr skvěle.

Zdroj: thespruceeats.com, cookieandkate.com
Autor: Lída Kropáčková

Přidat na Seznam.cz